Nieuws

Lees hier het laatste nieuws rondom ConsultManager, MyMindspace, QuestPro en andere onderwerpen

ManageWare Pro en Fairware starten PREM samenwerking voor WinMens

ManageWare Pro en Fairware starten PREM samenwerking voor WinMens

Met een tarief van slechts 4 euro per maand en mooie functies als een PREM dashboard met alle resultaten, gegevensaanleveringen naar externe partijen en een widget voor op de praktijkwebsite bewijst QuestPro dat goed PREMmen niet duur hoeft te zijn. Dit sluit prima aan bij de filosofie van Fairware voor eenvoud, goede dienstverlening en een schappelijke prijs. Fairware en ManageWare Pro zijn daarom een PREM samenwerking gestart. Het toonaangevende WinMens EPD voor paramedische beroepen is nu gekoppeld met QuestPro, waardoor WinMens gebruikers voortaan voordelig aan hun PREM verplichtingen kunnen voldoen.

Voor meer info en aanmeldingsformulier zie https://managewarepro.nl/questpro-paramedisch en https://winmens.com/Pages/QuestPro

Geslaagde Nobco Innovatiedag

Geslaagde Nobco Innovatiedag

De Nobco Innovatiedag op 19 juni was druk en levendig met een mooi programma. Namens MyMindspace was Wim Masselink aanwezig met een stand waar we geflankeerd werden door Marjanne Peters van Digitale Bruggenbouwers (digitalebruggenbouwers.nl). Diverse geïnteresseerde coaches gesproken en de draagtasjes ‘Take a walk with me’ waren populair!

Marjanne en Wim hebben op de Innovatiedag een paar goedbezochte workshops gegeven rondom het thema “e-Coaching met MyMindspace. Hoe digitale efficiëntie en persoonlijke betrokkenheid samengaan”. Goede online coaching is toch wel wat meer dan ChatGPT om raad vragen of gewoon wat digitale tools van de plank halen! Om de persoonlijke betrokkenheid geen afbreuk te doen bij de inzet van digitale middelen is een bewuste keuze en inrichting van een online platform heel belangrijk. De verbale expressie door de coach (formulering, formattering) is extra belangrijk om het ontbreken van non-verbale communicatie zoals die wel aanwezig is in F2F contacten te compenseren. MyMindspace blijkt in deze context een mooi, effectief en efficiciënt platform voor online coaching te zijn.

ManageWare Pro ontvangt ISO27001 en NEN7510 certificaat

ManageWare Pro ontvangt ISO27001 en NEN7510 certificaat

Na maanden hard werken hebben we recentelijk de audit voor ISO27001 en NEN7510 certificering met goed gevolg doorstaan! ManageWare Pro neemt de beveiliging van gegevens van de QuestPro, ConsultManager en MyMindspace diensten natuurlijk al lang serieus. Met de ISO27001 en NEN7510 certificaten kunnen we nu aantonen, dat ons informatiebeveiligingssyteem aan alle relevante eisen voldoet. Bovendien voldoet de uitvoering van de QuestPro PREM dienst voor paramedische praktijken aan de kwaliteitsbewakingseisen van de ISO9001 norm.
Uit handen van Marco Bijl (l), directeur van de certificeringsinstantie DigiTrust, ontvingen Edwin van den Berg (m) (Privacy Officer) en Marco van Rooij (r) (Technisch Directeur) de certificaten. Met dank aan Privacy Helder en Check-Privacy voor hun uitstekende begeleiding in dit traject!

QuestPro PREM voor paramedische praktijken

QuestPro PREM voor paramedische praktijken

QuestPro PREM is recent live gegaan en de eerste 2.000 vragenlijsten zijn inmiddels verstuurd! Door feedback van patiënten te meten via onze nieuwe QuestPro PREM dienst, kunnen praktijken in de paramedische zorg (logopedie, fysiotherapie, diëtetiek e.a.) de kwaliteit van hun dienstverlening verbeteren en zichzelf profileren. Publicatie op Zorgkaart Nederland betekent, dat patiënten een geïnformeerde keuze kunnen maken voor een praktijk.

Binnen QuestPro krijgt de zorgpraktijk een mooie dashboard met daarop nuttige informatie: aantal uitgezette vragenlijsten, responspercentage, algemene beoordeling, net promoter score en nog veel meer. Gebruikers van de Incura en Evry EPD’s zijn inmiddels aangesloten op QuestPro PREM. Aan andere EPD aansluitingen wordt gewerkt.

Met QuestPro PREM bewijzen we ook, dat prima dienstverlening niet duur hoeft te zijn: PREMmen kan al voor 4 euro per maand!

Samenwerking met Winbase in volle gang!

Samenwerking met Winbase in volle gang!

ManageWare Pro is vanaf 1 januari j.l. een vergaande samenwerking gestart met Winbase, het bedrijf waaronder de EPD’s Incura en Tromp CRS vallen. GGZ gebruikers van ConsultManager werken inmiddels met Incura, terwijl Incura gebruikers nu via een uitgebreide koppeling de beschikking hebben over MyMindspace en ROM Manager. Door deze samenwerking kunnen de partners hun werkzaamheden consolideren en daarmee de gezamenlijke klanten nog beter van dienst zijn met een compleet pakket aan diensten. Het aantal beschikbare vragenlijsten in ROM Manager zal de komende tijd drastisch worden uitgebreid en ook MyMindspace zal verder worden doorontwikkeld. ConsultManager blijft overigens bestaan voor gebruik buiten de GGZ, hiervoor wordt een geheel nieuwe webapplicatie gelanceerd.

Koppeling met ZorgDomein in gebruik genomen

Koppeling met ZorgDomein in gebruik genomen

Eindelijk is het dan zover! De aangekondigde koppeling met ZorgDomein is klaar voor gebruik. De afgelopen weken is de koppeling ‘in het echt’ getest en ZorgDomein heeft haar goedkeuring verleend. Wij zijn er klaar voor om gebruikers aan te sluiten op de ZorgDomein koppeling.

Waarom een ZorgDomein koppeling?

– Bijna alle huisartsen hebben ZorgDomein en kunnen verwijzingen sturen via ZorgDomein.
– Gegevens van de cliënt en van de verwijzing worden automatisch ingelezen in ConsultManager.
– Verwijsbrief en aanvullende informatie worden automatisch gearchiveerd als PDF.
– Vanuit de wachtlijst beheert u de binnengekomen verwijzingen en kunt u met een paar klikken een behandeling starten.

N.B.: De huisarts kan in uw ZorgDomein profiel zien of u de beschikking heeft over videobellen. Dit kan een factor zijn bij de verwijzing.

Aanbieding

In samenwerking met ZorgDomein hebben we voor ConsultManager gebruikers een aantrekkelijke aanbieding met permanente korting op de gebruikskosten. Voor snelle beslissers (aanmelden voor 1 mei) is het gebruik tot 1 juli a.s. gratis. Alle info over de ZorgDomein aanbieding staat in ZorgDomein aanbieding info.

Aanmelden bij helpdesk@managewarepro.nl .

 

Coronavirus epidemie: veilig videobellen ter vervanging van face-to-face consulten

Coronavirus epidemie: veilig videobellen ter vervanging van face-to-face consulten

Vanwege de coronavirus crisis heeft u waarschijnlijk al te maken met afzeggingen van cliënten. Pro-actief verminderen van face-to-face contacten is natuurlijk ook een goede manier om besmetting te voorkomen, maar hoe kunt u dan uw praktijk draaiend houden en cliënten blijven behandelen?

Het MyMindspace platform is een prima middel om contact met uw cliënten te blijven houden en behandelingen doorgang te laten vinden. Videobellen was tot voor kort nog niet mogelijk, maar inmiddels kunnen wij u veilig videobellen van WeSeeDo aanbieden. N.B. Om videobellen via ons af te nemen hoeft u geen ConsultManager of MyMindspace gebruiker te zijn!

Kenmerken videobellen met WeSeeDo:

– Veilig (AVG-proof).
– Zeer eenvoudig. De cliënt hoeft zelf niets te downloaden, installeren en instellen.
– Werkt op mobiele apparaten.
– U stuurt de cliënt een uitnodiging voor videobellen. De cliënt ontvangt deze per e-mail en klikt op een link. Hiermee wordt een browservenster geopend en het videogesprek kan beginnen.

Abonnement:

– Instapabonnement videobellen voor 8 euro per maand plus 0,20 per videobelminuut.
OF
– Onbeperkt videobellen voor 15,00 euro per maand.

Verder:

– Geen eenmalige kosten.
– Snelle aansluiting, meestal nog op de dag van aanmelding.
– Abonnement minimaal t/m 31-12-2020, daarna opzegbaar per kwartaal.
– Terugschakelen van het onbeperkt videobellen abonnement naar het instapabonnement mogelijk vanaf 1-10-2020.
– Ook geschikt voor overleg met collega’s en derden.

Aanmeldingen via helpdesk@managewarepro.nl

Prijzen zijn excl. BTW

PRI Instituut Nederland en ManageWare Pro starten samenwerking in ROM project

PRI Instituut Nederland en ManageWare Pro starten samenwerking in ROM project

Past Reality Integration (PRI) is een in populariteit groeiende therapievorm. Recentelijk is PRI in het nieuws vanwege de goede resultaten die geboekt worden bij moeilijke indicaties zoals eetstoornissen. PRI Instituut Nederland, waarbij ruim 60 praktijken zijn aangesloten, is een project gestart om de resultaten van de PRI-therapie inzichtelijk te maken middels een aantal eigen vragenlijsten alsook een gevalideerd ROM meetinstrument, de SCL-90. Na evaluatie van een aantal aanbieders zijn PRI en ManageWare Pro een samenwerking aangegaan om dit project te realiseren. ManageWare Pro heeft hiervoor de eigen vragenlijsten van PRI gedigitaliseerd en heeft de ROM Manager dienst aangepast zodat de PRI-praktijken via een eigen online portaal vragenlijsten kunnen klaarzetten voor hun cliënten en de resultaten kunnen inzien. Verdere statistische verwerking van de testresultaten op een geaggregeerd en anoniem niveau moet een objectief oordeel geven over de effectiviteit van de therapie, waarmee ook de weg geopend kan worden tot erkenning en vergoeding van PRI-therapie door zorgverzekeraars. Wij wensen PRI Instituut veel succes!
Nieuwsbrief november 2019

Nieuwsbrief november 2019

ConsultManager 10 komt eraan!
De geheel vernieuwde ConsultManager nadert voltooiing. In de nieuwe trajectstructuur zijn voorheen aparte schermen geconsolideerd in een standaard layout, navigatie is gestroomlijnd en invoeropties zijn uitgebreid. De meer consistente schermopbouw en eenvoudiger bediening zorgen voor meer gebruiksgemak en een verbeterde gebruikservaring. De planning is om medio december te beginnen met de uitrol van ConsultManager 10.
Nog even geduld dus…
Prijsverlaging MyMindspace abonnementen
Ja, u leest het goed: de prijzen van de MyMindspace abonnementen gaan per 1 januari a.s. omlaag, niet omhoog! Het Basis abonnement gaat €19,75 per maand kosten (nu €22,25). Design en Pro gaan beide €24,75 kosten (nu respectievelijk 27,50 en 35,-) en Expert €29,75 (nu 40,50). Heeft u nog geen abonnement? Reeds ca. 150 collega’s gingen u voor en nu is een uitstekend moment om in te stappen! Bestel nu en ga pas vanaf 1-1-2020 betalen.
Nieuw: intake vragenlijst in ROM Manager aanbod

Het vragenlijst aanbod wordt binnenkort uitgebreid met een intake vragenlijst.
U kunt deze op maat maken voor uw eigen praktijk door in te stellen welke vragen wel en welke niet bij het invullen getoond moeten worden. Wilt u voor uw praktijk nog vragen toevoegen aan de vragenlijst, dan kunt u deze aan ons doorgeven.
Het voordeel van het online laten invullen van de intake vragenlijst is dat u deze direct beschikbaar hebt in ConsultManager. Tevens kunt u de intake vragenlijst standaard laten klaarzetten door deze op te nemen in een standaard MyMindspace programma.

Hoe haalt u meer uit MyMindspace?
  • Heeft u nu een Basis of Pro abonnement? Stap dan over op Design of Expert. Dit geeft u de mogelijkheid om zelf een standaard programma te maken voor alle nieuwe cliënten. Hierin geen inhoudelijke eHealth, maar wel allerlei standaard materiaal voor de nieuwe cliënt. Dit scheelt u tijd en de nieuwe cliënt is direct goed gestart! Zie ook de aparte tip elders in deze nieuwsbrief. Gezien de prijsverlaging is nu een goed moment om de overstap te doen!
  • Heeft u behoefte aan uitleg/instructie over bepaalde zaken, b.v. de berichtendienst voor collega’s/derden, sociale omgeving cliënt, inrichting standaard programma etc.? Neem contact op met de helpdesk voor een gratis meekijksessie (30 min) om u op weg te helpen!
MyMindspace tip: automatiseer standaard handelingen
Een eigen standaard programma bespaart u veel handelingen bij het opstarten van nieuwe cliënten. Ga als volgt te werk (MMS Design/Expert):1. Ga in MMS naar Programma’s en maak een nieuw programma aan.
2. Voeg de gewenste inhoud toe: standaard welkomsttekst/instructie, bestanden (PDF’s met praktijkinfo, algemene voorwaarden, afzegbeleid, privacyverklaring etc.), vragenlijst, dagboek.
3. Sla het programma op en koppel het aan uw organisatie.
4. Update in CSM de programmalijst en zet dit programma standaard in bij nieuwe cliënten.Voortaan doet u met een paar klikken waar voorheen diverse handelingen voor nodig waren en waar u zo 10-15 minuten per cliënt mee bezig was! De cliënt ziet bij inloggen een gevuld traject en kan direct aan de slag, een goed begin voor het gebruik van MyMIndspace als centraal cliëntportaal.
U kunt altijd later nog andere programma’s toevoegen met inhoudelijk behandelmateriaal.
De nieuwe GGZ ofwel de grote zorgclustermodel verdwijntruc van de NZa!
De afgelopen jaren is er veel te doen geweest over ‘de nieuwe GGZ’. Het huidige DBC systeem voldeed niet en daar werd een opvolger voor gezocht. Die opvolger werd gepresenteerd als het ‘Engelse model” ofwel het zorgclustermodel. Er is veel tijd besteed aan de uitwerking van dat systeem en de NZa heeft ook een pilot gedraaid waaraan instellingen en vrijgevestigden meededen (u ook?).
Dit voorjaar waren velen inclusief wijzelf in afwachting van de definitieve publicatie van de details van het zorgclustermodel. In mei was het dan zover en heeft de NZa het nieuwe GGZ model gepubliceerd, alleen… werd er opeens gesproken over het zorgprestatiemodel. Het zorgclustermodel bleek een stille dood gestorven en er werd met geen woord meer over gerept alsof het nooit bestaan had!
Per 1 januari 2022 wordt dus het zorgprestatiemodel ingevoerd als vervanger van de huidige systematiek in de bGGZ en sGGZ. Wij blijven deze ontwikkeling volgen en zullen de software hierop aanpassen.
Wordt de verbinding met ePraktijk verbroken als u even weg bent? Dan heeft uw computer waarschijnlijk een slaapprobleem! Controleer de slaapstandinstellingen: het scherm mag in slaap vallen, maar zorg ervoor dat de harde schijf niet te snel in slaap valt, want dan kan de verbinding met ePraktijk niet instandgehouden worden.
Privacy in de praktijk
Voldoet u al aan al uw wettelijke AVG verplichtingen zoals een verwerkingsregister en privacyverklaring? Of loopt u nog met het gevoel rond dat u de AVG binnen uw praktijk niet helemaal op orde heeft? Daarin bent u niet alleen, veel zorgprofessionals worstelen met de praktische implementatie.
Wat is er nu echt verplicht en wat is ruis die alleen maar voor extra kosten en werk zorgt?
Speciaal voor zorgpraktijken heeft Privacy Helder hiervoor een oplossing ontwikkeld. In enkele simpele stappen voorziet Privacy Helder u van de wettelijke verplichte documentatie en helpen daarnaast met een praktische, zorg specifieke uitwerking van de belangrijkste maatregelen. Zo krijgt u op slimme en praktische wijze overzicht en grip op de privacy van uw cliënten en personeel. Dat geeft rust. Bovendien zit het pakket ook boordevol praktische tips waarmee u morgen al de beveiliging van gegevens naar een hoger niveau kunt tillen. Daarnaast is er altijd extra hulp beschikbaar op het moment dat u het nodig heeft.
Reken nu af met het gevoel niet (helemaal) aan de wet te voldoen en klik hiervoor meer informatie.
Download ook snel de gratis whitepaper met vele praktische tips, specifiek voor de zorgpraktijk.
MyMindspace tip: rapportage 1-2-3 naar de huisarts
1. Voeg de huisarts/POH-GGZ toe aan de sociale omgeving van de MMS cliënt (in het cliëntprofiel).
2. Maak de brief/rapportage aan in CSM en klik op PDF NAAR MMS.
3. Maak in het MMS traject een nieuw bericht aan voor de huisarts/POH-GGZ en voeg de rapportage toe als PDF bijlage. Let op: de allereerste communicatie in een conversatie moet altijd een tekstbericht zijn, daarna kan een bijlage toegevoegd worden.
Ziekenboeg
Onze zeer gewaardeerde collega Karel Los is bij velen van u bekend als helpdesk medewerker en accountmanager voor de declaratieservice. Karel heeft 2 weken geleden een operatie ondergaan om een einde te maken aan de rugklachten waar hij al lange tijd last van had. Wij wensen hem een voorspoedig herstel en vragen uw begrip voor de allicht wat tragere afhandeling van uw vragen aan hem de komende weken.
MWP Nieuwsbrief December 2018

MWP Nieuwsbrief December 2018

 

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-juhxi719′ custom_class=” admin_preview_bg=”]

MWP Nieuwsbrief December 2018
De nieuwe ConsultManager versie 9.7 is bijna klaar. Deze versie bevat onder andere:

  • Alle aanpassingen voor bGGZ en sGGZ registratie en declaratie in 2019, bv NZA tarieven, declaratiestromen, wijzigingen bij verzekeraars.
  • Vereenvoudiging schermen: u krijgt alleen nog tabbladen en knoppen te zien die horen bij uw abonnement. Werkt u bv in de bGGZ, dan wordt u niet meer afgeleid door tabbladen en knoppen voor sGGZ.
  • Kleurmanagement agenda-items is verbeterd.
  • Diverse kleine aanpassingen.
Vanaf 14 januari zullen we beginnen met de uitrol van de nieuwe programmaversie. U krijgt dan nader bericht.

Ontwikkelingen 2019 Voor 2019 staan er weer diverse wijzigingen in de GGZ op stapel, waaronder een nieuwe standaard voor het Jeugdwet berichtenverkeer en een nieuwe DIS aanleverstandaard. Beiden gaan in april in, dus rond 1 april kunt u alweer de volgende grote programma update verwachten. De nieuwe DIS aanleverstandaard is nodig om ervoor te zorgen, dat er minder en minder gedetailleerde diagnosegegevens aangeleverd worden. De invoering van de nieuwe GGZ (het Engels model met zorgclusters) is opnieuw uitgesteld en zal dus niet per 1-1-2020 plaatsvinden. In februari wordt meer duidelijkheid verwacht over een nieuwe tijdslijn en of er in 2020 mogelijk een gedeeltelijke invoering zal plaatsvinden. Wij zullen de ontwikkelingen blijven volgen en ervoor zorgen, dat u met ConsultManager ook in de nieuwe GGZ uw administratie efficiënt kunt blijven doen.

 
 
MyMindspace update
Er zijn weer diverse verbeteringen en uitbreidingen doorgevoerd op het platform. Een paar voorbeelden:
  • Optimalisatie voor gebruik op tablet en mobiel is grotendeels afgerond.
  • In de trajectenlijst komen trajecten met nieuwe activiteiten nu automatisch bovenaan te staan.
  • Tekstvelden bij het schrijven van berichten zijn nu flexibel en ‘groeien mee’ met de grootte van het bericht.
  • Er is nu een centrale berichtenlijst, zodat u direct overzicht heeft over alle nieuwe berichten. U kunt ze daar ook beantwoorden.
  • Diverse kleine bugs zijn verholpen.
  • Nieuwe berichtendienst voor communicatie met collega’s en derden.
 
Berichtendienst: veilige communicatie met collega’s en derden
Gratis gebruik tot 1 juli 2019!

Veilig communiceren met uw cliënten kon al via MyMindspace. Nu is het ook mogelijk om met willekeurige andere personen veilig berichten uit te wisselen. Alle soorten communicatie kunt u dus vanuit het ConsultManager-MyMindspace systeem afhandelen. Losse systemen van andere leveranciers zijn niet meer nodig en dat is een groot voordeel!

 
 
Hoe werkt de Berichtendienst?
  • U plaatst in MyMindspace een bericht voor een persoon die u heeft opgenomen in uw adresboek.
  • De ontvanger krijgt per e-mail een notificatie dat er een nieuw bericht is en klikt op een link om het bericht te openen.
  • Voordat het bericht gelezen kan worden moet eerst een aparte code ingevuld worden, die automatisch per e-mail of sms (uw keuze) verstuurd wordt nadat men op de notificatie geklikt heeft.
  • De ontvanger van het bericht kan het nieuwe bericht lezen. Tevens kan men de andere berichten in deze conversatie lezen en een antwoord plaatsen.
  • U ontvangt van nieuwe berichten die voor u bestemd zijn ook een notificatie. U kunt nieuwe berichten lezen door in te loggen op MyMindspace en naar Berichten te gaan.

 

EINDEJAARSAANBIEDING

Nog geen abonnement op MyMindspace? Schrijf u nu in en ontvang:

  • Tot 1 februari 2019 gratis gebruik van het platform (gebruik van vragenlijsten en KOP model is niet gratis)
  • Tot 1 juli 2019 gratis gebruik van berichtendienst voor veilige communicatie met collega’s en derden (e-mail notificatie gratis, sms notificatie 0,09 per sms excl. BTW)

Meld u aan via de website of via email: helpdesk@managewarepro.nl Na de gratis periode gaat de Berichtendienst 5,50 euro per maand (excl. BTW) kosten. Veel goedkoper dan bij andere aanbieders en ook beter: 1 systeem, 1 inlog, centrale opslag, 1 helpdesk!

Prijsindexatie 2019

Ook voor 2019 zijn de tarieven van onze leveranciers weer verhoogd en dat moeten we helaas doorberekenen. In 2019 zullen de prijzen voor eenmalige aanschaf (b.v. een extra specialismemodule of een uitbreidingsmodule) gelijk blijven aan die van 2018. Voor de periodieke kosten van onderhoud alsmede tarieven van ROM, declaratieservice en MyMindspace zal een prijsindexatie toegepast worden van ca. 4%. Per 1-4-2018 zullen voor klanten die toestemming hebben gegeven voor kwartaalafschrijving ook de MyMindspace abonnementen op de kwartaalnota’s meegenomen worden, zodat u die niet apart hoeft te betalen. De enige aparte nota die u dan nog krijgt is die voor ROM afnames. Nieuwe MyMindspace tarieven gaan ook pas in per 1-4-2019.

Wij wensen u prettige feestdagen en een gezond en voorspoedig 2019!
Copyright © 2018 ManageWare Pro, All rights reserved. ManageWare Pro www.managewarepro.nl

[/av_textblock]